EVENIMENTE

Comunicat de presa
[01.10.2024]


Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin, în calitate de Beneficiar, anunță lansarea oficială a proiectuluiECO-START Întreprinderi Sociale Sustenabile”, cod SMIS 316246. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European+ prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027.

Prezentul proiect se adresează nevoilor de interventii in mediul rural pentru imbunatatirea accesului la piata muncii a persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, persoane inactive, someri de lunga durata si grupuri defavorizate, prin antreprenoriat si masuri specifice economiei sociale, in regiunea Bucuresti-Ilfov.

                 Obiectivul general al proiectului vizează:

Dezvoltarea economiei sociale prin infiintarea de 34 intreprinderi sociale in mediul rural din regiunea de dezvoltare Bucuresti-Ilfov, respectiv in judetul Ilfov si prin imbunatatirea competentelor antreprenoriale in economia sociala a unui numar de 132 persoane din mediul rural, dezvoltarea de activitati independente si imbunatatirea accesului pe piata muncii pentru persoane aflate in cautarea unui loc de munca si persoane inactive prin crearea de 145 locuri de munca dintre care 41 locuri vor fi persoane vulnerabile din mediul rural. 

                   

              Obiectivele specifice ale proiectului sunt urmatorele:

OS1- Informarea a 250 persoane din comunitati rurale in regiunea Bucuresti-Ilfov prin 15 campanii de informare cu prezenta fizica cu 15-20 participanti si on-line prin social media.

OS2 – Identificarea, selectia, recrutarea si mentinerea unui GT format din 132 persoane care intentioneaza sa infiinteze o intreprindere sociala in mediul rural.

OS3- Dezvoltarea competentelor in domeniul antreprenoriatului social prin participarea a 132 persoane la cursul de formare profesionala „Antreprenor in economia sociala”/Manager de intreprindere sociala si certificarea unui numar de 106 (80,30% din GT total) participanti la curs.

OS4 - Acordarea de sprijin pentru 132 persoane pentru dezvoltarea capacității și abilităților în diferite domenii relevante ale intreprinderilor sociale si antreprenoriatului de afaceri, ținând cont de nevoile identificate ale grupului țintă.

OS5 – Selectia de 34 planuri de afaceri finantate prin ajutorul de minimis pentru infiintare si functionare de intreprinderi sociale in mediul rural de catre un juriu de 3 experti individuali.

OS6 – Furnizarea servicilor personalizate de consiliere pentru 34 de beneficiari de finantare nerambursabila in mediul rural si 8 planuri de rezerva.

OS7 – Infiintarea de 34 persoane juridice, autorizate si inregistrate la Registrul Comertului cu sediul in mediul rural, dabandind personalitate juridica de intreprinderi sociale.

OS8 – Semnarea contractelor de subventie de catre administratorul schemei de antreprenoriat si beneficiarul ajutorului de minimis, distribuite pe categorii de subventii, astfel: - 28 de intreprinderi sociale cu o finantare nerambursabile de 297.828 lei (echivalent 60000 euro la cursul de 4,9638 lei/euro), cu 4 angajati dintre care 1 angajat din categoria de persoane vulnerabile - 3 intreprinderi sociale cu o finantare nerambursabila de 397104 lei (echivalent 80000 euroo), cu 5 angajati dintre care 2 angajati persoane vulnerabile; - 3 intreprinderi sociale cu o finantare nerambursabila de 496380 lei (echivalent 100000 euro), cu 6 angajati dintre care 3 angajati persoane vulnerabile.

OS9 – Decontarea ajutorului de minimis catre 34 de intreprinderi sociale prin maxim 3 transe, prima transa de maxim 50% din valoarea subventiei.

OS10 – Crearea de minim 145 locuri de munca in mediul rural dintre care minim 41 locuri de munca (32,58% din total GT) vor fi ocupate de persoane de etnie roma si personae din categoria grupurilor vulnerabile.

OS11- Monitorizarea activitatii celor 34 de intreprinderi sociale pe o durata de 14 luni dupa semnarea contractului de subventie dar nu mai mult de 18 luni.

OS12 –Constientizarea GT privind implementarea temelor orizontale egalitatea de sanse intre femei si barbati, nediscriminarea, accesabilitatea persoanelor cu handicap.

OS13 – Monitorizarea activitatii a 34 de intreprinderi sociale in perioada de sustenabilitate asumata pe o perioada de 13 luni dupa finalizarea implementarii intreprinderii, asigurarea mentinerii atestatului de intreprindere sociala si a numarului de locuri de munca asumate prin planul de afaceri.

OS14 Asigurarea masurilor de informare si publicitate cu respectarea regulilor prevazute in capitolul „Informare si publicitate” din Ghidul solicitantului conditii generale POIDS 2021-2027 si asigurarii vizibilitatii proiectului si a sursei de finantare FSE+.

OS15 - Asigurarea unui management corespunzator al proiectului pe 30 luni de implementare si 13 luni de sustenabilitate.

 

Eligibilitatea grupului tinta:

Toate persoanele din GT trebuie sa aiba domiciliul in mediul rural, in regiunea Bucuresti-Ilfov, varsta minima de 18 ani studii minime (cel putin studii liceale absolvite).

Acesta va fi format din minim 132 persoane din categoriile:

·         Persoane care doresc să înființeze IS în mediul rural

·         Persoane vulnerabile din mediul rural: șomeri înregistrați la AJOFM sau de lungă durată, persoane inactive

Categoria „vulnerabili” include: beneficiari ai venitului minim garantat, persoane din familii beneficiare de alocația pentru susținerea familiei, persoane cu handicap care nu beneficiază de îngrijire în regim rezidențial, beneficiari de indemnizații sub valoarea venitului minim garantat. În structura GT vor fi selectate 20 persoane de etnie romă și 28 persoane vulnerabile. Apartenența la GT se va realiza la intrarea în proiect prin declarație pe propria răspundere și atașarea de documente doveditoare.

 

 Proiectul se implementează pe o perioadă de 30 de luni, in perioada 01.10.2024 - 31.03.2027, având un buget total în valoare de 14.891.124,80 lei.

 

 

Date de contact pentru mai multe detalii:

e-MAIL: office@adaf.ro

tel: 0787.635.384

WEB: www.adaf.ro

Comunicat de presa
[01.09.2024]



Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin, în calitate de Beneficiar, anunță lansarea oficială a proiectului PRO Antreprenoriat Social Rural”, cod SMIS 312367. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European+ prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027.

Prezentul proiect se adresează nevoilor de interventii in mediul rural pentru imbunatatirea accesului la piata muncii a persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, persoane inactive, someri de lunga durata si grupuri defavorizate, prin antreprenoriat si masuri specifice economiei sociale, in regiunea Sud Est.

 

                 Obiectivul general al proiectului vizează:

Dezvoltarea economiei sociale prin infiintarea de 34 intreprinderi sociale in mediul rural din regiunea de dezvoltare Sud EST, respectiv in judetele Braila, Buzau, Constanta, Galati, Vrancea, Tulcea, prin imbunatatirea competentelor antreprenoriale in economia sociala a unui numar de 132 persoane din mediul rural, dezvoltarea de activitati independente si imbunatatirea accesului pe piata muncii pentru persoane aflate in cautarea unui loc de munca si persoane inactive prin crearea de 145 locuri de munca dintre care 41 locuri vor fi persoane vulnerabile din mediul rural.


              Obiectivele specifice ale proiectului sunt urmatorele:

OS1- Informarea a 250 persoane din comunitati rurale in regiunea Sud Est prin 15 campanii de informare cu prezenta fizica cu 15-20 participanti si on-line prin social media.

OS2 – Identificarea, selectia, recrutarea si mentinerea unui GT format din 132 persoane care intentioneaza sa infiinteze o intreprindere sociala in mediul rural.

OS3- Dezvoltarea competentelor in domeniul antreprenoriatului social prin participarea a 132 persoane la cursul de formare profesionala „Antreprenor in economia sociala”/Manager de intreprindere sociala si certificarea unui numar de 106 (80,30% din GT total) participanti la curs.

OS4 - Acordarea de sprijin pentru 132 persoane pentru dezvoltarea capacității și abilităților în diferite domenii relevante ale intreprinderilor sociale si antreprenoriatului de afaceri, ținând cont de nevoile identificate ale grupului țintă.

OS5 – Selectia de 34 planuri de afaceri finantate prin ajutorul de minimis pentru infiintare si functionare de intreprinderi sociale in mediul rural de catre un juriu de 3 experti individuali.

OS6 – Furnizarea servicilor personalizate de consiliere pentru 34 de beneficiari de finantare nerambursabila in mediul rural si 8 planuri de rezerva.

OS7 – Infiintarea de 34 persoane juridice, autorizate si inregistrate la Registrul Comertului cu sediul in mediul rural, dabandind personalitate juridica de intreprinderi sociale.

OS8 – Semnarea contractelor de subventie de catre administratorul schemei de antreprenoriat si beneficiarul ajutorului de minimis, distribuite pe categorii de subventii, astfel: - 28 de intreprinderi sociale cu o finantare nerambursabile de 297.828 lei (echivalent 60000 euro la cursul de 4,9638 lei/euro), cu 4 angajati dintre care 1 angajat din categoria de persoane vulnerabile - 3 intreprinderi sociale cu o finantare nerambursabila de 397104 lei (echivalent 80000 euro), cu 5 angajati dintre care 2 angajati persoane vulnerabile; - 3 intreprinderi sociale cu o finantare nerambursabila de 496380 lei (echivalent 100000 euro), cu 6 angajati dintre care 3 angajati persoane vulnerabile.

OS9 – Decontarea ajutorului de minimis catre 34 de intreprinderi sociale prin maxim 3 transe, prima transa de maxim 50% din valoarea subventiei.

OS10 – Crearea de minim 145 locuri de munca in mediul rural dintre care minim 41 locuri de munca (32,58% din total GT) vor fi ocupate de persoane de etnie roma si persoane din categoria grupurilor vulnerabile.

OS11- Monitorizarea activitatii celor 34 de intreprinderi sociale pe o durata de 14 luni dupa semnarea contractului de subventie dar nu mai mult de 18 luni.

OS12 –Constientizarea GT privind implementarea temelor orizontale egalitatea de sanse intre femei si barbati, nediscriminarea, accesabilitatea persoanelor cu handicap.

OS13 – Monitorizarea activitatii a 34 de intreprinderi sociale in perioada de sustenabilitate asumata pe o perioada de 13 luni dupa finalizarea implementarii intreprinderii, asigurarea mentinerii atestatului de intreprindere sociala si a numarului de locuri de munca asumate prin planul de afaceri.

OS14 Asigurarea masurilor de informare si publicitate cu respectarea regulilor prevazute in capitolul „Informare si publicitate” din Ghidul solicitantului conditii generale POIDS 2021-2027 si asigurarii vizibilitatii proiectului si a sursei de finantare FSE+.

OS15 - Asigurarea unui management corespunzator al proiectului pe 30 luni de implementare si 13 luni de sustenabilitate.

 

Eligibilitatea grupului tinta:

Toate persoanele din GT trebuie sa aiba domiciliul in mediul rural, in regiunea Sud Est, varsta minima de 18 ani, studii minime (cel putin studii liceale absolvite).

Acesta va fi format din minim 132 persoane din categoriile:

·         Persoane care doresc să înființeze IS în mediul rural

·         Persoane vulnerabile din mediul rural: șomeri înregistrați la AJOFM sau de lungă durată, persoane inactive

Categoria „vulnerabili” include: beneficiari ai venitului minim garantat, persoane din familii beneficiare de alocația pentru susținerea familiei, persoane cu handicap care nu beneficiază de îngrijire în regim rezidențial, beneficiari de indemnizații sub valoarea venitului minim garantat. În structura GT vor fi selectate 20 persoane de etnie romă și 28 persoane vulnerabile. Apartenența la GT se va realiza la intrarea în proiect prin declarație pe propria răspundere și atașarea de documente doveditoare.

 

 Proiectul se implementează pe o perioadă de 30 de luni, in perioada 01.09.2024 - 28.02.2027, având un buget total în valoare de 14.891.124,80 lei.

 

Date de contact pentru mai multe detalii:

e-MAIL: office@adaf.ro

tel: 0787.635.384

WEB: www.adaf.ro

Comunicat de presa
[01.09.2024]



Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin, în calitate de Beneficiar, anunță lansarea oficială a proiectului ISO- Inovare Sociala la Oras”, cod SMIS 312299. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European+ prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027.

Prezentul proiect se adresează nevoilor de interventii in mediul urban pentru imbunatatirea accesului la piata muncii a persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, tineri peste 30 ani, persoane inactive, someri, someri de lunga durata si persoane din grupuri dezavantajate pe piata muncii, prin antreprenoriat si masuri specifice economiei sociale.

 

                 Obiectivul general al proiectului vizează:

Dezvoltarea economiei sociale prin infiintarea de 28 Intreprinderi Sociale in mediul urban din regiunea Sud Muntenia, respectiv in judetele Arges, Calarasi, Dambovita, Giurgiu, Ialomita, Prahova, Teleorman, si prin imbunatatirea competentelor antreprenoriale in economia sociala a unui numar de 132 persoane, dezvoltarea de activitati independente si imbunatatirea accesului pe piata muncii pentru persoane care doresc sa infiinteze o IS in mediul urban, din categoria persoane aflate in cautarea unui loc de munca, tineri 30-35 ani, someri, someri de lunga durata, persoane inactive si persoane din grupuri dezavantajate pe piata muncii, prin crearea de 136 locuri de munca noi.

                   

              Obiectivele specifice ale proiectului sunt urmatorele:

OS1- Informarea a 250 persoane din comunitati urbane in regiunea Sud Muntenia prin 15 campanii de informare cu prezenta fizica cu 15-20 participanti si on-line prin social media

OS2 – Identificarea, selectia, recrutarea si mentinerea unui GT format din 132 persoane care intentioneaza sa infiinteze o intreprindere sociala in mediul urban, pentru a participa la cursurile de formare profesionala si activitatile de consiliere

OS3- Dezvoltarea competentelor in domeniul antreprenoriatului social prin participarea a 132 persoane la cursul de formare profesionala „Antreprenor in economia sociala”/ Manager de intreprindere sociala.

OS4 120 participanti care au finalizat formarea cu certificat/care au participat la schimb de bune practici/instruiri.

OS5 - Acordarea de sprijin pentru 132 persoane pentru dezvoltarea capacității și abilităților în diferite domenii relevante ale intreprinderilor sociale si antreprenoriatului de afaceri si privind temele secundare: economia verde si locurile de munca verzi, , investitii in intreprinderi mici si mijlocii, nediscriminarea.

 

OS6 – Selectia de 28 planuri de afaceri finantate prin ajutorul de minimis pentru infiintare si functionare de intreprinderi sociale in mediul urban.

OS7 – Furnizarea servicilor personalizate de consiliere pentru 28 de beneficiari de finantare nerambursabila in mediul urban si 8 planuri de rezerva.

OS8 – Infiintarea de 28 persoane juridice, autorizate si inregistrate la Registrul Comertului cu sediul in mediul urban, dabandind personalitate juridica de intreprinderi sociale.

OS9 – Semnarea contractelor de subventie de catre administratorul schemei de antreprenoriat si beneficiarul ajutorului de minimis.

OS10 – Decontarea ajutorului de minimis catre 28 de intreprinderi sociale prin maxim 3 transe, prima transa de maxim 50% din valoarea subventiei.

OS11 – Crearea de 136 locuri de munca in mediul urban.

OS12- 131 locuri de munca nou create, ocupate la 6 luni de la finalizarea interventiei.

OS13- Monitorizarea activitatii a 28 intreprinderi sociale pe o durata de 14 luni dupa semnarea contractului de subventie dar nu mai mult de 18 luni.

OS14 –Constientizarea GT privind implementarea temelor orizontale egalitatea de sanse intre femei si barbati, dezvoltarea durabila, accesabilitatea persoanelor cu handicap.

OS15 Constientizarea GT privind temele secundare: Economia verde si locurile de munca verzi, investitii in intreprinderile mici si mijlocii, nediscriminarea.

OS16 – Monitorizarea activitatii a 28 de intreprinderi sociale in perioada de sustenabilitate asumata pe o perioada de 13 luni dupa finalizarea implementarii intreprinderii.

OS17 Asigurarea masurilor de informare si publicitate cu respectarea regulilor prevazute in capitolul „Informare si publicitate” din Ghidul solicitantului conditii generale PEO 2021-2027 si asigurarii vizibilitatii proiectului si a sursei de finantare FSE+

OS18 - Asigurarea unui management corespunzator al proiectului pe 30 luni de implementare si 13 luni de sustenabilitate

 

Eligibilitatea grupului tinta:

GT numara 132 persoane, care doresc sa infiinteze o IS in mediul urban, format din: persoane aflate in cautarea unui loc de munca, tineri 30-35 ani, someri, someri de lunga durata, persoane inactive si persoane din grupuri dezavantajate pe piata muncii din regiunea Sud Muntenia.

Acesta va fi format din minim 132 persoane care doresc să înființeze o IS în mediul urban, va include:

·         Persoane aflate în căutarea unui loc de muncă;

·         Tineri cu vârsta intre 30 si 35 de ani;

·         Șomeri, inclusiv șomeri de lungă durată;

·         Persoane din grupuri dezavantajate pe piața muncii;

·         Persoane inactive.

Persoanele din categoria „grupuri dezavantajate pe piața muncii” includ: beneficiari ai venitului minim garantat, persoane beneficiare de alocația pentru susținerea familiei, persoane cu handicap care nu beneficiază de îngrijire în regim rezidențial, beneficiari de indemnizații sub valoarea venitului minim garantat.

Apartenența la GT se va stabili la intrarea în proiect (data la care persoana va beneficia pentru prima dată de sprijinul oferit prin proiect) prin declarație pe propria răspundere și atașarea de documente doveditoare. 

Proiectul se implementează pe o perioadă de 30 de luni, in perioada 01.09.2024 - 28.02.2027, având un buget total în valoare de 14.856.970,00 lei.

Date de contact pentru mai multe detalii:

 

e-MAIL: office@adaf.ro

tel: 0787.635.384

WEB: www.adaf.ro

Comunicat de presa
[01.09.2024]


Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin, în calitate de Beneficiar, anunță lansarea oficială a proiectului VIS- Viitor pentru Intreprinderi Sociale”, cod SMIS 312331. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European+ prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027.

Prezentul proiect se adresează nevoilor de interventii in mediul rural pentru imbunatatirea accesului la piata muncii a persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, persoane inactive, someri de lunga durata si grupuri defavorizate, prin antreprenoriat si masuri specifice economiei sociale, in regiunea Sud Vest Oltenia.

 

                 Obiectivul general al proiectului vizează:

Dezvoltarea economiei sociale prin infiintarea de 34 intreprinderi sociale in mediul rural din regiunea de dezvoltare Sud Vest Oltenia, respectiv in judetele Olt, Valcea, Dolj, Gorj, Mehedinti si prin imbunatatirea competentelor antreprenoriale in economia sociala a unui numar de 132 persoane din mediul rural, dezvoltarea de activitati independente si imbunatatirea accesului pe piata muncii pentru persoane aflate in cautarea unui loc de munca si persoane inactive prin crearea de 145 locuri de munca dintre care 41 locuri vor fi persoane vulnerabile din mediul rural.

                   

              Obiectivele specifice ale proiectului sunt urmatorele:

OS1- Informarea a 250 persoane din comunitati rurale in regiunea Sud Vest Oltenia prin 15 campanii de informare cu prezenta fizica cu 15-20 participanti si on-line prin social media.

OS2 – Identificarea, selectia, recrutarea si mentinerea unui GT format din 132 persoane care intentioneaza sa infiinteze o intreprindere sociala in mediul rural.

OS3- Dezvoltarea competentelor in domeniul antreprenoriatului social prin participarea a 132 persoane la cursul de formare profesionala „Antreprenor in economia sociala”/Manager de intreprindere sociala si certificarea unui numar de 106 (80,30% din GT total) participanti la curs.

OS4 - Acordarea de sprijin pentru 132 persoane pentru dezvoltarea capacității și abilităților în diferite domenii relevante ale intreprinderilor sociale si antreprenoriatului de afaceri, ținând cont de nevoile identificate ale grupului țintă.

OS5 – Selectia de 34 planuri de afaceri finantate prin ajutorul de minimis pentru infiintare si functionare de intreprinderi sociale in mediul rural de catre un juriu de 3 experti individuali.

OS6 – Furnizarea servicilor personalizate de consiliere pentru 34 de beneficiari de finantare nerambursabila in mediul rural si 8 planuri de rezerva.

OS7 – Infiintarea de 34 persoane juridice, autorizate si inregistrate la Registrul Comertului cu sediul in mediul rural, dabandind personalitate juridica de intreprinderi sociale.

OS8 – Semnarea contractelor de subventie de catre administratorul schemei de antreprenoriat si beneficiarul ajutorului de minimis, distribuite pe categorii de subventii, astfel: - 28 de intreprinderi sociale cu o finantare nerambursabile de 297.828 lei (echivalent 60000 euro la cursul de 4,9638 lei/euro), cu 4 angajati dintre care 1 angajat din categoria de persoane vulnerabile - 3 intreprinderi sociale cu o finantare nerambursabila de 397104 lei (echivalent 80000 euro), cu 5 angajati dintre care 2 angajati persoane vulnerabile; - 3 intreprinderi sociale cu o finantare nerambursabila de 496380 lei (echivalent 100000 euro), cu 6 angajati dintre care 3 angajati persoane vulnerabile.

OS9 – Decontarea ajutorului de minimis catre 34 de intreprinderi sociale prin maxim 3 transe, prima transa de maxim 50% din valoarea subventiei.

OS10 – Crearea de minim 145 locuri de munca in mediul rural dintre care minim 41 locuri de munca (32,58% din total GT) vor fi ocupate de persoane de etnie roma si persoane din categoria grupurilor vulnerabile.

OS11- Monitorizarea activitatii celor 34 de intreprinderi sociale pe o durata de 14 luni dupa semnarea contractului de subventie dar nu mai mult de 18 luni.

OS12 –Constientizarea GT privind implementarea temelor orizontale egalitatea de sanse intre femei si barbati, nediscriminarea, accesabilitatea persoanelor cu handicap.

OS13 – Monitorizarea activitatii a 34 de intreprinderi sociale in perioada de sustenabilitate asumata pe o perioada de 13 luni dupa finalizarea implementarii intreprinderii, asigurarea mentinerii atestatului de intreprindere sociala si a numarului de locuri de munca asumate prin planul de afaceri.

OS14 Asigurarea masurilor de informare si publicitate cu respectarea regulilor prevazute in capitolul „Informare si publicitate” din Ghidul solicitantului conditii generale POIDS 2021-2027 si asigurarii vizibilitatii proiectului si a sursei de finantare FSE+.

OS15 - Asigurarea unui management corespunzator al proiectului pe 30 luni de implementare si 13 luni de sustenabilitate.

 

Eligibilitatea grupului tinta:

Toate persoanele din GT trebuie sa aiba domiciliul in mediul rural, in regiunea Sud Vest Oltenia, varsta minima de 18 ani, studii minime (cel putin studii liceale absolvite).

Acesta va fi format din minim 132 persoane din categoriile:

·         Persoane care doresc să înființeze IS în mediul rural

·         Persoane vulnerabile din mediul rural: șomeri înregistrați la AJOFM sau de lungă durată, persoane inactive

Categoria „vulnerabili” include: beneficiari ai venitului minim garantat, persoane din familii beneficiare de alocația pentru susținerea familiei, persoane cu handicap care nu beneficiază de îngrijire în regim rezidențial, beneficiari de indemnizații sub valoarea venitului minim garantat. În structura GT vor fi selectate 20 persoane de etnie romă și 28 persoane vulnerabile. Apartenența la GT se va realiza la intrarea în proiect prin declarație pe propria răspundere și atașarea de documente doveditoare.

 

 

Proiectul se implementează pe o perioadă de 30 de luni, in perioada 01.09.2024 - 28.02.2027, având un buget total în valoare de 14.891.124,80 lei.

 

Date de contact pentru mai multe detalii:

e-MAIL: office@adaf.ro

tel: 0787.635.384

WEB: www.adaf.ro

Comunicat de presa
[01.09.2024]


Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin, în calitate de Beneficiar, anunță lansarea oficială a proiectului ACT- Antreprenor pentru Comunitatea Ta”, cod SMIS 311092. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European+ prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027.

Prezentul proiect se adresează nevoilor de interventii in mediul rural pentru imbunatatirea accesului la piata muncii a persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, persoane inactive, someri de lunga durata si grupuri defavorizate, prin antreprenoriat si masuri specifice economiei sociale, in regiunea Sud Muntenia.

 

                 Obiectivul general al proiectului vizează:

Dezvoltarea economiei sociale prin infiintarea de 34 intreprinderi sociale in mediul rural din regiunea de dezvoltare Sud Muntenia, respectiv in judetele Arges, Calarasi, Dambovita, Giurgiu, Ialomita, Prahova, Teleorman si prin imbunatatirea competentelor antreprenoriale in economia sociala a unui numar de 132 persoane din mediul rural, dezvoltarea de activitati independente si imbunatatirea accesului pe piata muncii pentru persoane aflate in cautarea unui loc de munca si persoane inactive prin crearea de 145 locuri de munca dintre care 41 locuri vor fi persoane vulnerabile din mediul rural.

                   

              Obiectivele specifice ale proiectului sunt urmatorele:

OS1- Informarea a 250 persoane din comunitati rurale in regiunea Sud Muntenia prin 15 campanii de informare cu prezenta fizica cu 15-20 participanti si on-line prin social media.

OS2 – Identificarea, selectia, recrutarea si mentinerea unui GT format din 132 persoane care intentioneaza sa infiinteze o intreprindere sociala in mediul rural.

OS3- Dezvoltarea competentelor in domeniul antreprenoriatului social prin participarea a 132 persoane la cursul de formare profesionala „Antreprenor in economia sociala”/Manager de intreprindere sociala si certificarea unui numar de 106 (80,30% din GT total) participanti la curs.

OS4 - Acordarea de sprijin pentru 132 persoane pentru dezvoltarea capacității și abilităților în diferite domenii relevante ale intreprinderilor sociale si antreprenoriatului de afaceri, ținând cont de nevoile identificate ale grupului țintă.

OS5 – Selectia de 34 planuri de afaceri finantate prin ajutorul de minimis pentru infiintare si functionare de intreprinderi sociale in mediul rural de catre un juriu de 3 experti individuali.

OS6 – Furnizarea servicilor personalizate de consiliere pentru 34 de beneficiari de finantare nerambursabila in mediul rural si 8 planuri de rezerva.

OS7 – Infiintarea de 34 persoane juridice, autorizate si inregistrate la Registrul Comertului cu sediul in mediul rural, dabandind personalitate juridica de intreprinderi sociale.

OS8 – Semnarea contractelor de subventie de catre administratorul schemei de antreprenoriat si beneficiarul ajutorului de minimis, distribuite pe categorii de subventii, astfel: - 28 de intreprinderi sociale cu o finantare nerambursabile de 297.828 lei (echivalent 60000 euro la cursul de 4,9638 lei/euro), cu 4 angajati dintre care 1 angajat din categoria de persoane vulnerabile - 3 intreprinderi sociale cu o finantare nerambursabila de 397104 lei (echivalent 80000 euro), cu 5 angajati dintre care 2 angajati persoane vulnerabile; - 3 intreprinderi sociale cu o finantare nerambursabila de 496380 lei (echivalent 100000 euro), cu 6 angajati dintre care 3 angajati persoane vulnerabile.

OS9 – Decontarea ajutorului de minimis catre 34 de intreprinderi sociale prin maxim 3 transe, prima transa de maxim 50% din valoarea subventiei.

OS10 – Crearea de minim 145 locuri de munca in mediul rural dintre care minim 41 locuri de munca (32,58% din total GT) vor fi ocupate de persoane de etnie roma si persoane din categoria grupurilor vulnerabile.

OS11- Monitorizarea activitatii celor 34 de intreprinderi sociale pe o durata de 14 luni dupa semnarea contractului de subventie dar nu mai mult de 18 luni.

OS12 –Constientizarea GT privind implementarea temelor orizontale egalitatea de sanse intre femei si barbati, nediscriminarea, accesabilitatea persoanelor cu handicap.

OS13 – Monitorizarea activitatii a 34 de intreprinderi sociale in perioada de sustenabilitate asumata pe o perioada de 13 luni dupa finalizarea implementarii intreprinderii, asigurarea mentinerii atestatului de intreprindere sociala si a numarului de locuri de munca asumate prin planul de afaceri.

OS14 Asigurarea masurilor de informare si publicitate cu respectarea regulilor prevazute in capitolul „Informare si publicitate” din Ghidul solicitantului conditii generale POIDS 2021-2027 si asigurarii vizibilitatii proiectului si a sursei de finantare FSE+.

OS15 - Asigurarea unui management corespunzator al proiectului pe 30 luni de implementare si 13 luni de sustenabilitate.

 

Eligibilitatea grupului tinta:

Toate persoanele din GT trebuie sa aiba domiciliul in mediul rural, in regiunea Sud Muntenia, varsta minima de 18 ani, studii minime (cel putin studii liceale absolvite).

Acesta va fi format din minim 132 persoane din categoriile:

·         Persoane care doresc să înființeze IS în mediul rural

·         Persoane vulnerabile din mediul rural: șomeri înregistrați la AJOFM sau de lungă durată, persoane inactive

Categoria „vulnerabili” include: beneficiari ai venitului minim garantat, persoane din familii beneficiare de alocația pentru susținerea familiei, persoane cu handicap care nu beneficiază de îngrijire în regim rezidențial, beneficiari de indemnizații sub valoarea venitului minim garantat. În structura GT vor fi selectate 20 persoane de etnie romă și 28 persoane vulnerabile. Apartenența la GT se va realiza la intrarea în proiect prin declarație pe propria răspundere și atașarea de documente doveditoare.

 

 Proiectul se implementează pe o perioadă de 30 de luni, in perioada 01.09.2024 - 28.02.2027, având un buget total în valoare de 14.891.124,80 lei.

 

Date de contact pentru mai multe detalii:

e-MAIL: office@adaf.ro

tel: 0787.635.384

WEB: www.adaf.ro

Comunicat de presa
[01.09.2024]

Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin, în calitate de Beneficiar, anunță lansarea oficială a proiectului “UPGRADE-Avansare in Cariera”, cod SMIS 301596. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European+ prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027.


Scopul proiectului este creșterea competitivității și adaptabilității forței de muncă prin dezvoltarea și actualizarea continuă a competențelor profesionale ale angajaților din regiunea București-Ilfov, pentru a răspunde mai bine cerințelor dinamice ale pieței muncii, inclusiv în domeniile digitalizării și economiei verzi pentru 610 angajati din regiunea Bucuresti-Ilfov, cu varsta intre 18-65 ani, dintre care 490 participanti finalizeaza formarea cu certificat si 74 participanti dobandesc o calificare.


                 Obiectivul general al proiectului vizează:

Obiectivul general al proiectului este promovarea învățării pe tot parcursul vieții și actualizarea competențelor angajaților, astfel încât acestea să corespundă cerințelor actuale și viitoare ale pieței muncii. Proiectul vizează formarea profesională a 610 angajați din regiunea București-Ilfov, pentru a sprijini angajații în adaptarea la schimbările pieței muncii prin dezvoltarea de competențe actualizate, inclusiv competențe digitale și verzi, cu scopul de a facilita tranziția și mobilitatea profesională și de a promova incluziunea socială și egalitatea de șanse.        

           

              Obiectivele specifice ale proiectului sunt urmatorele:

OS1- Constientizarea a 650 angajati si angajatori din Regiunea dezvoltata Bucuresti-Ilfov prin campanie web si social media, privind importanta participarii la FPC informarea cu obiectivele si activitatile proiectului, inclusiv beneficiile formarii profesionale pe termen scurt si termen lung si determinarea participarii la invatare pe tot parcursul vietii, inclusiv inscrierea in GT al proiectului.

 

OS2 – Identificarea, selectia, recrutarea si mentinerea unui GT format din 610 persoane care vor participa la activitatile proiectului. Contribuie la indeplinirea indicatorului de realizare pentru regiuni dezvoltate EECO01 –Numar total participanti.

 

OS3- Consilierea profesionala a 610 angajati pentru incurajarea participarii la programele de formare profesionala continua pentru dezvoltarea carierei profesionale prin dobandirea de competente si abilitati cerute pe piata muncii.

 

OS4 490 participanti care au finalizat formarea cu certificat/care au participat la schimb de bune practici/instruiri. Contribuie la indeplinirea indicatorulu de rezultat 5SR01

 

OS5 – 74 persoane care dobandesc o calificare la incetarea calitatii de participant. Contribuie la indeplinirea indicatorului de rezultat EECR03

 

OS6 – Constientizarea GT privind implementarea temelor orizontale egalitatea de sanse intre femei si barbati, nediscriminarea, dezvoltarea durabila, accesibilitatea persoanelor cu handicap in contextul adoptarii Cartei drepturilor fundamentale a Uniunii Europene si a Conventiei ONU pentru accesibilitatea persoanelor cu handicap, prin prezentare in campania de informare, prin module incluse in cursurile autorizate si cursuri de formare altele decat cele cu recunoastere nationala, elaborarea si diseminarea pe scara larga a unui flyer cu prezentarea documentelor internationale mentionate.

 

OS7 Constientizarea GT privind temele secundare nediscriminarea si Dezvoltarea de competente digitale si de locuri de munca digitale.

 

OS8 –Elaborarea unui studiu privind activitati inovative in domeniul formarii profesionale continue bazate pe transfer de bune practici si elaborarea de instrumente pentru anticiparea nevoilor viitoare de competente.

 

OS9 Asigurarea masurilor de informare si publicitate cu respectarea regulilor prevazute in capitolul „Informare si publicitate” din Ghidul solicitantului conditii generale PEO 2021-2027 si asigurarii vizibilitatii proiectului si a sursei de finantare FSE+

 

OS10 - Asigurarea unui management corespunzator al proiectului pe 36 luni de implementare si in perioada de sustenabilitate cu scopul asigurarii indeplinirii tuturor indicatorilor si obligatiilor asumate prin cererea de finantare si indeplinirea indicatorilor de realizare si de rezultat. Un numar de 3 metodologii elaborate:, Metodologia de identificare si selectare a GT, Metodologia de realizare a monitorizării proiectului, Meodologia de organizare a cursurilor de formare altele decat cele cu recunoastere nationala, Analiza nevoilor de competente pe piata muncii in regiunea dezoltata Bucuresti-Ilfov. 

 

      Eligibilitatea grupului tinta:

GRUPUL TINTA: Format din 610 persoane, cu vârste între 18-64 ani.

  1. Angajați cu contract individual de muncă, normă întreagă sau parțială, inclusiv persoane în poziții de management.
  2. Angajați din întreprinderi publice sau private cu domiciliul/reședința în regiunea București-Ilfov.

Excluderi: angajații din instituții/autorități publice centrale sau locale și persoane juridice publice din sănătate și învățământ, precum și persoanele incluse în programul PNRR.

 

Condiții de eligibilitate

  1. Domiciliul/reședința în regiunea București-Ilfov.
  2. Angajați cu contract individual de muncă (CIM).
  3. Vârsta minimă de 18 ani și sub 65 de ani.
  4. Nivel de formare minim ISCED 3 (educație secundară superioară).
  5. Maxim 61 de persoane din grupul țintă pot ocupa poziții de management, fără a avea calitatea de administrator/reprezentant legal.

 

Documentele de înscriere

  1. Formulare tipizate specifice proiectului ce includ consimțământul pentru prelucrarea datelor personale conform legislației (Regulamentul nr. 679/2016 și Legea nr. 506/2004).
  2. Adeverință de la locul de muncă care să indice:

·         Ocupația (codul COR)

·         Norma de lucru,

·         Durata contractului de muncă. 

SAU Copie a contractului individual de muncă (alternativ la adeverință)

 

  Proiectul se implementează pe o perioadă de 36 de luni, in perioada 01.09.2024 - 31.08.2027, având un buget total în valoare de 4.961.283,42 lei.

 

Date de contact pentru mai multe detalii:

e-MAIL: office@adaf.ro

tel: 0787.635.384

WEB: www.adaf.ro

4equality
[09.07.2024]
DESPRE PROIECT
Proiectul 4equality - Implementing innovative tools and methodologies for employability and equal opportunities of young women facing bias in men-dominated future-oriented sector, cofinanțat prin Programul Erasmus+ al Uniunii Europene (UE), a fost lansat printr-un eveniment care s-a desfășurat online, cu mare succes, pe 23 mai 2024.

OBIECTIVE 

Obiectivele 4equality sunt de a oferi abordare și instrumente pentru construirea competențelor tinerelor femei, care își doresc o carieră în domenii dominate de bărbați - afaceri și STEM, pentru ca ele să poată face față în mod proactiv provocărilor larg răspândite în mediul profesional, legate de prejudecățile de gen, și pentru a atenua impactul acestor părtiniri asupra vieții lor profesionale.

REZULTATE

Rezultatele proiectului vor fi următoarele:
- e-mentor pentru tinere femei și instrumente de sprijin pentru lucrătorii de tineret;
- instrumente pentru lucrătorii de tineret, dedicate sprijinirii tinerelor femei, implicate în afaceri și în domeniile STEM, pentru a putea face față părtinirilor și a reacționa proactiv la discriminare;
- e-training, care să ajute tinerele femei să se pregătească în a face față prejudecăților de gen.

PARTENERIAT

Coordonator
Centre for Education and Entrepreneurship Support (CWEP) - Polonia

Parteneri
E&D Knowledge Consulting - Portugalia
Asociația de Dezvoltare Economico- Socială (ADES) - România
LOVILA LIMITED - Cipru
KNOW And CAN Association -Bulgaria
Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminn (ADAF) - România

Finanțat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere și opiniile exprimate aparțin, însă, exclusiv autorului (autorilor) și nu reflectă neapărat punctele de vedere și opiniile Uniunii Europene sau ale Agenției Executive Europene pentru Educație și Cultură (EACEA). Nici Uniunea Europeană și nici EACEA nu pot fi considerate răspunzătoare pentru acestea.

LANSARE PROIECT OSC-uri
[10.05.2024]


LANSARE PROIECT

Implica-te in dialogul social pentru ocupare si formare!”

 

Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin, în calitate de Beneficiar, alături de SC Mondo Consulting & Training SRL, în calitate de partener, anunță lansarea oficială a proiectului “Implică-te în dialogul social pentru ocupare și formare!”, cod SMIS 305039. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European+ prin Programul Operațional Educație și Ocupare 2021-2027.

Prezentul proiect se adresează nevoilor specifice ale organizatiilor societatii civile privind consolidarea dialogului social și a parteneriatelor pentru ocupare și formare în regiunea București-Ilfov.


Obiectivul general al proiectului vizează:

Creșterea capacității organizațiilor societății civile din regiunea București-Ilfov pentru consolidarea dialogului social și civic și a parteneriatelor pentru ocupare și formare, prin sprijinirea unui număr de 30 entități din grupul țintă vizând îmbunătățirea managementului organizațional, digitalizarea activităților, aplicarea de măsuri active de ocupare, servicii suport, dezvoltarea de parteneriate, coaliții și rețele de bune practici, cooperare transnațională, transfer de bune practici și asigurarea de 30 de entități active cu capacitate consolidată pentru activități specifice pieței muncii.


Rezultatele proiectului sunt urmatorele:


  • 30 de asociații, fundații, federații identificate și selectate în grupul țintă cu sediul în regiunea București-Ilfov, sprijinite pentru creșterea capacității organizatiilor în perioada de implementare a proiectului;
  • 70 de persoane fizice selectate în grupul țintă, cu domiciliul/resedința în regiunea mai dezvoltată București Ilfov, care vor participa la programele de pregătire;
  • 1 studiu privind nevoile de creșterea a capacității entităților din grupul țintă și a participanților persoane fizice din entitățile selectate pentru implicare activă în dialogul social pentru ocupare și formare;
  • 30 de ONG-uri active din grupul țintă care și-au consolidat capacitatea și au dezvoltat activități specifice pieței muncii în perioada de implementare a proiectului, beneficiind de servicii de sprijin și suport pentru promovarea și realizarea serviciilor pe piața muncii, sprijin pentru îmbunătățirea managementului organizațional, planificării strategice și suport pentru îmbunătățirea gestionării relației cu membrii, în primele 7 luni de implementare;
  • 30 de entități active din grupul țintă cu capacitatea consolidată pentru activități specifice pieței muncii prin acțiuni de digitalizare vizând modernizarea infrastructurii soft, prin implementarea unui model de mediere electronică a muncii;
  • 30 de entități active din grupul țintă sprijinite pentru creșterea capacității organizatiilor și cu capacitatea consolidată pentru activități specifice pieței muncii care vor beneficia de implementarea procedurii de acreditare cu standardul ISO14001 în domeniul dezvoltării durabile și a economiei verzi;
  • 30 entități din grupul țintă active care și-au consolidat capacitatea în perioada de implementare a proiectului și au dezvoltat parteneriate în domeniul ocupării și formării, coaliții, rețele naționale și internaționale de bune practici privind dialogul social în ocupare și formare;
  • 70 de persoane fizice selectate în grupul țintă participă în programe de pregătire prin cursuri specializate de formare profesională a adulților autorizate ANC, cursuri neautorizate, seminare, ateliere, instruiri, schimb de bune practici;
  • 1 vizită la sediul Comisiei Europene și participare la Conferința internațională cu tema „Democrația participativă în UE, exemple de bune practici în dialogul social pentru ocupare și formare” în vederea consolidării capacității celor 30 de entități din grupul țintă, în dezvoltarea dialogului național și european cu instituții ale Comisiei Europene – DG Employment și CESE precum și cu ONG-uri europene cu bune practici în ocupare și formare;
  • 30 entități din grupul țintă sprijinite în perioada de implementare a proiectului privind implementarea temelor orizontale egalitatea de șanse între femei și bărbați, nediscriminarea, accesibilitatea persoanelor cu handicap prin participare la cursul informal „Ocuparea și formarea pe piața muncii în contextul SE și PEDS (Pilonul european al drepturilor sociale)” și la seminarul cu tema: ”Promovarea managementului diversității și incluziunii la ocuparea forței de muncă”; elaborarea și diseminarea pe scară largă a unui flyer cu prezentarea documentelor internaționale menționate;
  • 30 entități din grupul țintă sprijinite în perioada de implementare a proiectului pentru dezvoltarea capacității de acțiune privind implementarea temei secundare „Contribuția la competențele și locurile de muncă verzi și la economia verde”;
  • 30 entități selectate în grupul țintă din regiunea de implementare a proiectului sprijinite în perioada de implementare a proiectului prin participare la campanii/actiuni de informare și conștientizare pentru promovarea serviciilor pe piața muncii.

Eligibilitatea grupului tinta:

  • ONG-uri înființate conform OG 26/2000 care au sediul social legal în regiunea București-Ilfov, iar în documentele statutare au ca obiective implementarea de măsuri privind stimularea ocupării prin măsuri de informare, consiliere, mediere pe piața muncii, formare profesională a adulților, ocupare pe cont propriu prin antreprenoriat, stimularea dialogului civic pe piața muncii;
  • persoane fizice - personal angajat/membrii din structurile de conducere ale ONG-urilor selectate în grupul țintă.

Proiectul se implementează pe o perioadă de 24 de luni (01.05.2024 – 30.04.2026), având un buget total în valoare de 4.879.949,20 lei, din care 1.906.559,79 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE+, 2.859.839,68 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național și 113.549,73 lei reprezintă cofinanțarea partenerului.


Date de contact pentru mai multe detalii:

e-MAIL: office@adaf.ro

tel: 0787.635.384

WEB: www.adaf.ro


LANSARE PROIECT SPORTIVE
[07.05.2024]

LANSARE PROIECT

SPORTIVE: Sprijin pentru Performanța Ocupațională și Reconversia Talentelor Sportive”

 

Asociația „PartNET – Parteneriat pentru Dezvoltare Durabilă”, în calitate de Beneficiar, alături de Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin, în calitate de partener, au plăcerea să anunțe lansarea proiectului SPORTIVE: Sprijin pentru Performanța Ocupațională și Reconversia Talentelor Sportive, cod SMIS 311129.Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European+ prin Programul Operaţional Educaţie şi Ocupare 2021-2027.

 

Acest proiect își propune să ofere suport de dezvoltare Organizațiilor Societății Civile (OSC-uri), consolidându-le capacitatea organizațională și facilitând procesul de reconversie a talentelor sportive către piața muncii. Aceste organizații sunt fundamentale în generarea de oportunități de angajare pentru grupurile defavorizate cu atât mai mult in contextul prezent în care societatea este într-o continuă schimbare.

 

Obiectivul general al proiectului urmărește creșterea capacității a 30 OSC, participarea la dialog civic, dezvoltarea și îmbunătățirea contribuției la incluziune prin ocupare și formare a categoriilor dezavantajate, respectiv sportivi/foști sportivi de agrement sau performanță și de participare la crearea și furnizarea de măsuri active de ocupare, ca urmare a participării acestora la un pachet de activități inovative și formative.

 

Principalele rezultatele urmărite sunt:


  • Minim 30 de OSC-uri din regiunile de implementare ale proiectului Nord-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Sud-Est, Centru, Vest, Nord-Vest  conștientizate cu privire la importanța dialogului civic și implicarea actorilor sociali pe piața muncii
  • 1 manual de proceduri privind managementul organizațional, planificare strategică și digitalizare a OSC din cadrul proiectului
  • 1 rețea creată, SPORTIVE, în vederea dezvoltării și implementării de parteneriate pentru ocupare și formare
  • 2 schimburi internaționale de bune practici pentru crearea de parteneriate europene/internaționale
  • 1 set de măsuri pentru consolidarea parteneriatelor și serviciilor de ocupare și formare a sportivilor/foștilor sportivi de agrement sau performanță și implementarea acestuia în OSC din cadrul proiectului
  • 30 OSC active care și-au consolidat capacitatea și au dezvoltat activități specifice pieței muncii în perioada de implementare a proiectului
  • Dezvoltarea competenţelor a 70 de persoane din cadrul OSC-urilor prin participarea la cursuri inovative de formare profesională
  • 1 campanie de informare privind creșterea gradului de conștientizare a integrării pe piața muncii a sportivilor/foștilor sportivi de agrement sau performanță
  • 1 transfer de bune practici online în vederea creșterii participării OSC la consolidarea dialogului civic național și european cu privire la integrarea sportivilor/foștilor sportivi de agrement sau performanță

Proiectul se implementează pe o perioada de 24 de luni (01.05.2024 – 30.04.2026), având un buget total în valoare de 4.958.991,44 lei, din care 4.215.142,72 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE+ si 743.848,72 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național.

 

Pentru mai multe informații despre proiectul SPORTIVE, vă punem la dispoziție datele de contact:

 

E-mail: sportive@partnet.ro

Tel: 031.425.64.26

 


Finalizarea proiectului EFORT - Educație, Formare, Ocupare, Responsabilizare pentru Tineri
[29.12.2023]

Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin (ADAF) și Hr Specialists SRL (HRS) anunță cu mândrie finalizarea proiectului EFORT - Educație, Formare, Ocupare, Responsabilizare pentru Tineri -POCU/908/1/3/150593, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, Axa Prioritară 1, Obiectivul Specific 1.1 - Creșterea ocupării tinerilor NEETs șomeri cu vârsta între 16 - 29 ani, înregistrați la Serviciul Public de Ocupare, cu rezidența în regiunile eligibile si Obiectivul Specific 1.2 - Îmbunătățirea nivelului de competențe, inclusiv prin evaluarea și certificarea competențelor dobândite în sistem non-formal și informal al tinerilor NEETs șomeri cu vârsta între 16 - 29 ani, înregistrați la Serviciul Public de Ocupare, cu rezidența în regiunile eligibile.


Cu o valoare totală de 16.769.273,54 lei, din care 15.205.709,38 lei reprezintă cofinanțarea UE, proiectul și-a propus creșterea ratei de ocupare a tinerilor NEETs, în special în regiunile mai puțin dezvoltate Sud Vest Oltenia, Sud Muntenia și Sud Est.


Sub deviza "Educație, Formare, Ocupare", proiectul a avut în vedere integrarea a 1052 de tineri NEETs (someri cu vârste cuprinse între 16 și 29 de ani) în programe integrate de consiliere, orientare profesională, formare și dezvoltare de competențe profesionale. Printre beneficiari s-au numărat 421 de femei, 107 tineri NEETs de etnie roma și 212 tineri NEETs cu domiciliul în zona rurală.


Rezultatele cheie ale proiectului includ:

Recrutare și selecție în grupul țintă: 917 de tineri NEETs au fost recrutați și selecționați pe baza unei metodologii transparente, incluzând femei, tineri de etnie roma și cei cu domiciliul în zona rurală.


Stimularea ocupării: Toți cei 917 de tineri NEETs au beneficiat de servicii specializate de consiliere, orientare vocațională și medierea muncii pe toată durata proiectului.


Formare profesională și certificare: 527 de tineri NEETs cu nivel de ocupabilitate mediu, greu ocupabil și foarte greu ocupabil au participat la sesiuni de cursuri de calificare de nivel 2, conform prevederilor OG129/2000. În plus, 44 de tineri NEETs au obținut certificări în competențe antreprenoriale.


Evaluare și certificare competențe profesionale: 7 tineri NEETs au primit sprijin pentru evaluarea și certificarea competențelor profesionale obținute pe alte căi decât cele formale.


Sprijinirea înființării de afaceri: 44 de persoane din grupul țintă cu nivel ușor ocupabil au beneficiat de servicii de consiliere/consultanță/mentorat pentru elaborarea de planuri de afaceri. 26 dintre aceste planuri au fost selectate pentru finanțare nerambursabilă.


Inființarea și monitorizarea firmelor: 26 de firme au fost înregistrate la Oficiul Registrului Comerțului, semnându-se 26 de contracte de subvenție și acordându-se 26 de granturi de maximum 25000 euro pentru finanțarea implementării planurilor de afaceri selectate.


Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin și Hr Specialists SRL exprimă recunoștința față de toți cei implicați în proiect și subliniază angajamentul lor pentru sprijinirea tinerilor NEETs în drumul lor către ocupare și succes profesional.


Pentru informații suplimentare, vă rugăm să contactați:

Gabriela Pipera 

Manager proiect în cadrul ADAF 

Email: office@adaf.ro 

Website: www.adaf.ro

© Copyright ADAF 2024. Toate drepturile rezervate