

ISO- Inovare Sociala la Oras
Titlul proiectului: “ISO- Inovare Sociala la Oras”
Cod SMIS:312299
Beneficiar: ADAF-Asociatia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin
Data de incepere: 01.09.2024
Perioada de implementare: 01.09.2024 – 28.02.2027
Valoarea totala: 14.856.970,00 lei
Surse de finantare: Cheltuieli totale nerambursabile: 14.856.970,00 lei ;
SCOP:
Scopul proiectului vizeaza cresterea investitiilor atat in capitalul uman prin formare profesionala, cat si in achizitii de echipamente, servicii in domenii de activitate cu valoare adaugata, capable sa creeze locuri de munca pentru persoane din grupuri dezavantajate, someri, tineri, persoane inactive si sa contribuie la promovarea si respectarea valorilor si principiilor economiei sociale de a servi, interesului general sau interesului unei comunitati prin orientarea profitului catre masuri sociale in beneficiul comunitatii sau al unor persoane cu nevoi speciale.
Grupul tinta:
- Persoane aflate în căutarea unui loc de muncă;
- Tineri cu vârsta intre 30 si 35 de ani;
- Șomeri, inclusiv șomeri de lungă durată;
- Persoane din grupuri dezavantajate pe piața muncii;
- Persoane inactive.
Obiectivul general al proiectului vizează:
Dezvoltarea economiei sociale prin infiintarea de 28 Intreprinderi Sociale in mediul urban din regiunea Sud Muntenia, respectiv in judetele Arges, Calarasi, Dambovita, Giurgiu, Ialomita, Prahova, Teleorman, si prin imbunatatirea competentelor antreprenoriale in economia sociala a unui numar de 132 persoane, dezvoltarea de activitati independente si imbunatatirea accesului pe piata muncii pentru persoane care doresc sa infiinteze o IS in mediul urban, din categoria persoane aflate in cautarea unui loc de munca, tineri 30-35 ani, someri, someri de lunga durata, persoane inactive si persoane din grupuri dezavantajate pe piata muncii, prin crearea de 136 locuri de munca noi.
OBIECTIVE SPECIFICE:
OS1- Informarea a 250 persoane din comunitati urbane in regiunea Sud Muntenia prin 15 campanii de informare cu prezenta fizica cu 15-20 participanti si on-line prin social media, avand drept scop promovare larga a proiectului si a conceptului de economie sociala, identificarea persoanelor interesate sa participe la proiect si sa infiinteze o intreprindere sociala, din randul tinerilor, somerilor, somerilor de lunga durata, persoanelor inactive si a persoanelor din grupuri dezavantajate pe piata muncii, informarea cu obiectivele proiectului, beneficiile individuale si de grup pentru participantii la proiect – formare profesionala in antreprenoriat social, consiliere pentru elaborarea unui plan de afaceri, subventii nerambursabile pentru infiintarea si functionarea intreprinderii sociale, oportunitati de angajare a somerilor, a persoanelor inactive si a persoanelor din grupuri dezavantajate, riscurile – obligatiile care revin persoanelor care infiinteaza o intreprindere sociala.
OS2 – Identificarea, selectia, recrutarea si mentinerea unui GT format din 132 persoane care intentioneaza sa infiinteze o intreprindere sociala in mediul urban, pentru a participa la cursurile de formare profesionala si activitatile de consiliere pentru dobandirea de noi informatii si cunostinte in antreprenoriatul social, prin activarea potentialului antreprenorial al persoanelor neangajate.Contribuie la indeplinirea indicatorului de realizare pentru regiuni mai putin dezvoltate EECO01 –Numar total participanti.
OS3- Dezvoltarea competentelor in domeniul antreprenoriatului social prin participarea a 132 persoane la cursul de formare profesionala „Antreprenor in economia sociala”/ Manager de intreprindere sociala.
OS4 120 participanti care au finalizat formarea cu certificat/care au participat la schimb de bune practici/instruiri.
OS5 – Acordarea de sprijin pentru 132 persoane pentru dezvoltarea capacității și abilităților în diferite domenii relevante ale intreprinderilor sociale si antreprenoriatului de afaceri si privind temele secundare: economia verde si locurile de munca verzi, , investitii in intreprinderi mici si mijlocii, nediscriminarea.
OS6 – Selectia de 28 planuri de afaceri finantate prin ajutorul de minimis pentru infiintare si functionare de intreprinderi sociale in mediul urban de catre un juriu de 3 experti individuali, independenti.
OS7 – Furnizarea servicilor personalizate de consiliere pentru 28 de beneficiari de finantare nerambursabila in mediul urban si 8 planuri de rezerva pentru dobandirea de cunoastinte si informatii privind economia sociala, antreprenoriatul social si procedurile de infiintare a intreprinderilor sociale;
OS8 – Infiintarea de 28 persoane juridice, autorizate si inregistrate la Registrul Comertului cu sediul in mediul urban, dabandind personalitate juridica de intreprinderi sociale.
OS9 – Semnarea contractelor de subventie de catre administratorul schemei de antreprenoriat si beneficiarul ajutorului de minimis, distribuite pe categorii de subventii, astfel: – 12 de intreprinderi sociale cu o finantare nerambursabile de 297.828 lei /intreprindere cu 4 angajati; – 8 intreprinderi sociale cu o finantare nerambursabila de 397104 lei/intreprindere, cu 5 angajati; – 8 intreprinderi sociale cu o finantare nerambursabila de 496380 lei /intreprindere cu 6 angajati.
OS10 – Decontarea ajutorului de minimis catre 28 de intreprinderi sociale prin maxim 3 transe, prima transa de maxim 50% din valoarea subventiei.
OS11 – Crearea de 136 locuri de munca in mediul urban. Contribuie la indeplinirea indicatorului de realizare pentru regiuni mai putin dezvoltate 5SO06„ Locuri de munca nou create”.
OS12- 131 locuri de munca nou create, ocupate la 6 luni de la finalizarea interventiei, contribuind la indeplinirea indicatorului de rezultat: 5SR05
OS13- Monitorizarea activitatii a 28 intreprinderi sociale pe o durata de 14 luni dupa semnarea contractului de subventie dar nu mai mult de 18 luni, in sensul dezvoltarii si nu doar al supravietuirii pe piata, precum și a atingerii tuturor rezultatelor asumate prin proiect, cu acordarea unei atenții deosebite menținerii atestatului de intreprindere sociala, a locurilor de muncă create, precum și funcționalității întreprinderilor create.
OS14 –Constientizarea GT privind implementarea temelor orizontale egalitatea de sanse intre femei si barbati, dezvoltarea durabila, accesabilitatea persoanelor cu handicap in contextul adoptarii Cartei drepturilor fundamentale a Uniunii Europene si a Conventiei ONU pentru accesibilitatea persoanelor cu handicap, prin module incluse in cursurile acreditate, prezentarea temelor in campaniile de informare si promovare, elaborarea si diseminarea pe scara larga a unui flyer cu prezentarea documentelor internationale mentionate.
OS15 Constientizarea GT privind temele secundare: Economia verde si locurile de munca verzi, investitii in intreprinderile mici si mijlocii, nediscriminarea. Elaborarea si diseminarea unui flyer cu prezentarea Strategiei Nationale pentru locuri de munca verzi 2018-2025, cresterea verde, definirea locurilor de munca verzi, impactul economiei verzi asupra comportamentului si raspunderii cetatenilor, oportunitati de includere in planul de afaceri pentru intreprinderi sociale a energiei verzi.
OS16 – Monitorizarea activitatii a 28 de intreprinderi sociale in perioada de sustenabilitate asumata pe o perioada de 13 luni dupa finalizarea implementarii intreprinderii, asigurarea mentinerii atestatului de intreprindere sociala si a numarului de locuri de munca asumate prin planul de afaceri.
OS17 Asigurarea masurilor de informare si publicitate cu respectarea regulilor prevazute in capitolul „Informare si publicitate” din Ghidul solicitantului conditii generale PEO 2021-2027 si asigurarii vizibilitatii proiectului si a sursei de finantare FSE+
OS18 – Asigurarea unui management corespunzator al proiectului pe 30 luni de implementare si 13 luni de sustenabilitate cu scopul asigurarii indeplinirii tuturor indicatorilor si obligatiilor asumate prin cererea de finantare si indeplinirea indicatorilor de realizare si de rezultat. Un numar de 6 metodologii elaborate: Metodologia de coordonare si implementare proiect, Metodologia de monitorizare a proiectului, Mecanisme și proceduri de coordonare referitoare la comunicare în cadrul derulării proiectului, Metodologia de identificare si selectare a GT, Metodologia de evaluare a planurilor de afaceri, Metodologia de realizare a monitorizării întreprinderilor.
REZULTATE PROIECT
R1 – 250 persoane din mediul urban din regiunea Sud Muntenia constientizate si informate, prin 15 campanii de informare cu prezenta fizica organizate in localitati urbane si o campanie online prin social media avand drep scop promovare larga a proiectului si a conceptului de economie sociala, identificarea persoanelor interesate sa participe la proiect si sa infiinteze o intreprindere sociala cu finantare nerambursabila, din rândul tinerilor, somerilor, somerilor de lunga durata, persoanelor inactive si a persoanelor din grupuri dezavantajate pe piata muncii, prezentarea beneficiilore individuale si de grup prin participare la proiect, modalitatea de inscriere in GT.
R2 – 132 persoane cu domiciliul in regiunea Sud Muntenia care intentioneaza sa infiinteze o intreprindere sociala in localitati urbane, vor fi identificate, selectate si mentinute in GT pentru activitatile de sprijin vizand formarea profesionala in domeniul economiei sociale, dezvoltarea de cunostintelor/abilitatilor tehnico-economice si juridice privind infiintarea de intreprinderi sociale prin servicii de consiliere/consultanta in economia sociala.
R3 132 participanti din GT care sunt asistati in programe de dezvoltare competente antreprenoriale in economia sociala prin participarea la cursul de specializare „Antreprenor in economia sociala” (96 participanti) si „Manager de intreprindere sociala (36 participanti). R3 provine din subactivitatea A1.3 „ Dezvoltarea competentelor antreprenoriale prin participarea la programe de formare specifice sectorului economiei sociale”.
R4 120 participanti au finalizat formarea cu certificat/au participat la schimb de bune practici/instruiri contribuind la indeplinirea indicatorului de rezultat pentru regiuni mai putin dezvoltate 5SR01.
R5 –132 participanti asistati prin activitati de consiliere si dobandirea cunostintelor si abilitatilor pentru dezvoltarea de planuri de afaceri, teme secundare – economia verde si locuri de munca verzi, investitii in intreprinderi mici si mijlocii, nediscriminare.
R6- 28 de planuri de afaceri selectate pentru finantare nerambursabila si 8 planuri de rezerva.
R7 –28 de beneficiari de finantare nerambursabila si 8 participanti cu planuri de rezerva vor beneficia de servicii personalizate de consiliere pentru dobandirea de cunoastinte si informatii privind economia sociala, antreprenoriatul in intreprinderi sociale si procedurile de infiintare a intreprinderilor sociale.
R8 – 28 intreprinderi sociale in mediul urban, infiintate in cadrul proiectului, beneficiare de ajutor de minimis, care au dobandit personalitate juridica prin autorizarea si inregistrarea la Registrul Comertului.
R9- 28 de contracte de subventie semnate de administratorul schemei de antreprenoriat si beneficiarul ajutorului de minimis, distribuite pe categorii de subventii, astfel: 12 intreprinderi sociale cu o finantare nerambursabila de 297828 lei/ intreprindere, 8 intreprinderi sociale finantate cu 397104 lei si 8 intreprinderi sociale finantate cu 496.380 lei.
R10 –28 de intreprinderi sociale finantate prin ajutorul de minimis prin maxim 3 transe , prima transa de maxim 50% din valoarea subventiei.
R11. 136 locuri de munca nou create in mediul urban din regiunea de implementare.
R12- 131 locuri de munca nou create, ocupate la 6 luni de la finalizarea interventiei.
R13 –28 intreprinderi sociale monitorizate pe o perioada de 14 luni dupa semnarea contractului de subventie dar nu mai mult de 18 luni, pentru asigurarea dezvoltarii intreprinderii, cheltuirea corecta a ajutorului de minimis, realizarea indicatorilor, mentinerea atestatului intreprinderii sociale si a locurilor de munca asumate prin planul de afaceri aprobat.
R14- 132 participanti din GT constientizati privind implementarea temelor orizontale egalitatea de sanse intre femei si barbati, dezvoltarea durabila, accesibilitatea persoanelor cu handicap in contextul adoptarii Cartei drepturilor fundamentale a Uniunii Europene si a Conventiei ONU pentru accesibilitatea persoanelor cu handicap.
R15 132 participanti constientizati privind temele secundare: „ Economia verde si locurile de munca verzi, investitii in intreprinderile mici si mijlocii, nediscriminarea.
R16 –28 de intreprinderi sociale monitorizate in perioada de sustenabilitate de 13 luni dupa finalizarea implementarii proiectului, monitorizarea mentinerii atestatului social si a locurilor de munca asumate prin planul de afaceri.
R17 Promovarea si publicitatea proiectului pe durata de 30 luni de implementare a proiectului, asigurarea vizibilitatii proiectului si a sursei de finantare FSE+.
R18 – Un management corespunzator al proiectului pe o durata de 30 luni de implementare si 13 luni de sustenabilitate.
Activitati
Activitate: A1. Sprijin pentru înființarea de noi întreprinderi sociale
A1.1 Campanie de informare cu privire la acțiunile derulate în cadrul proiectului
A1.2 Selectia grupului tinta
A1.3 Dezvoltarea competentelor antreprenoriale prin participarea la programe de formare specifice sectorului economiei sociale
A1.4 Dezvoltarea cunostiintelor /abilitatilor tehnicoeconomice si juridice privind infiintarea de intreprinderi sociale prin servicii de consiliere/consultanta in economie sociala
A1.5.Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finantate
A1.6 Furnizarea serviciilor de consiliere si consultanta castigatorilor planurilor de afaceri
A1.7 Infiintarea si demararea functionarii intreprinderilor selectate
Activitate: A2- Implementarea planurilor de afaceri și monitorizarea funcționării întreprinderilor sociale
A2.1. Decontarea sumelor aferente implementarii planurilor de afaceri selectate
A2.2 Monitorizarea funcționării și dezvoltării entităților de economie sociala finanțate
Activitate: A3. Activitati transversale
A3.1 Managementul proiectului
A3.2 Suport pentru activități transversale – cheltuieli indirecte
Activitate: A4 Informare si publicitate
A4.1 Informare si publicitate
Înscrie-te acum în acest proiect și descoperă noi oportunități de dezvoltare! Este șansa de a învăța lucruri noi, de a avansa pe plan profesional. Fa primul pas, apasă pe linkul de inscriere!
© Copyright ADAF. Toate drepturile rezervate